Olen humanisti -kampanja nosti esiin jopa kuusi TAKUlaista
Olen humanisti -kampanja nosti jälleen kuluvana syksynä esiin humanistisen alan osaamista, moninaisuutta sekä merkitystä työelämälle. Kampanjaan liittyvät uratarinat havainnollistivat konkreettisesti, miten erilaisille aloille ja vaihteleviin tehtäviin humanististen tieteiden tutkinnoilla voi työelämässä sijoittua.
Syksyn 2020 Olen humanisti -kampanjassa julkaistiin kaikkiaan 18 uratarinaa, jotka kerättiin yleisellä haulla. Näiden tarinoiden takaa löytyi vahvoja yhteyksiä Taide- ja kulttuurialan ammattijärjestö TAKUun, sillä peräti kuusi henkilöä paljastui iloksemme TAKUn jäseneksi.
Humanistisen alan rikkautta ja täysin erilaisia uratarinoita kampanjassa edustaneet TAKUlaiset ovat Niina Autiomäki suunnittelija Humanistisesta ammattikorkeakoulusta, Jaana Hopeakoski kulttuurituottaja Tuusulan kunnasta, Anni Hurme viestinnän konsultti Miltton Oy:stä, Minnakaisa Kuivalainen toiminnanjohtaja Tampereen Musiikkijuhlilta, Laura-Kristiina Moilanen kulttuurituottaja Äänekosken kunnasta ja Anne Teikari musiikkitoimittaja-freelance. Heidän tarinansa voit yhä lukea kampanjan verkkosivuilta olenhumanisti.fi. Sivustolla on esittelyssä myös kampanjan taustavoimissa mukana olevien yhdistysten puheenjohtajat kukin vuorollaan.
Ole ylpeästi oma itsesi, ole humanisti!
Viime vuonna lanseerattu Olen humanisti -kampanja aktivoitiin taas syksyllä 2020. Kampanja on vähitellen saamassa ympärivuotisen muodon ja uutta on luvassa jo alkuvuonna 2021. TAKUn kanavia seuraamalla pysyt ajan tasalla, joten tulethan mukaan!
TAKU Twitterissä
TAKU Instagramissa
TAKU Facebookissa
Kampanjan omilta verkkosivuilta olenhumanisti.fi löydät mm. tämän syksyn kaikki uratarinat sekä ajankohtaisia tietoiskuja humanistiselta alalta.
Olen humanisti -kampanjan taustalla ovat Akavan Erityisalat, Kieliasiantuntijat ry, Museoalan ammattiliitto MAL ry, Taide- ja kulttuurialan ammattijärjestö TAKU ry sekä Specia Asiantuntijat ja esihenkilöt ry.