Ole ylpeästi oma itsesi, ole humanisti! Olen humanisti -kampanja tuo esiin kiinnostavia uratarinoita. Voit liittyä mukaan kertomalla omasi!

Humanistien merkitys yhteiskunnalle on entistäkin vahvempi. Esimerkiksi tekoäly ja sen kehittäminen, informaatiovaikuttaminen ja yhteiskunnan polarisoituminen ovat ilmiöitä, joiden ymmärtämiseen ja selittämiseen tarvitaan humanisteja.

Syyskuussa käyntiin pyörähtävä kampanja tuo esiin inspiroivia uratarinoita ja houkuttelee osallistumaan ajankohtaisiin keskusteluihin. Haluamme kuulla myös sinun äänesi – liity siis mukaan kertomalla ylpeästi humanistisesta omissa somekanavissasi! Muista käyttää tunnusta #olenhumanisti ⁠

Olen humanisti! nostaa esiin humanistien osaamista sekä merkitystä työelämälle

Olen humanisti -kampanja tuo esiin humanistien osaamista ja merkitystä työelämälle. Kampanja esittelee tunnettuja ja tuntemattomia humanisteja, tuottaa ymmärrystä humanististen alojen monipuolisuudesta ja korostaa humanistista erityisosaamista työelämässä. Tavoitteena on parantaa humanististen tutkintojen arvostusta yhteiskunnassa ja työmarkkinoilla.

Humanistien vahvuutena työelämässä on muun muassa ympäröivän maailman ja ihmisten toiminnan syvällinen ymmärtäminen. Humanistista osaamista on myös suurten kokonaisuuksien hallinta sekä kyky ajatella kriittisesti. Näitä taitoja tarvitaan monenlaisissa työnkuvissa useilla toimialoilla.

Silti humanistisesta tutkinnosta saatu osaaminen ei ole aina selvää rekrytoinneissa niille, jotka eivät ole alaa opiskelleet. Tutkinnon monipuolisuus on kuitenkin huomattava etu työelämässä, sillä humanistilla on kyky tarttua monenlaisiin tehtäviin.

Ole ylpeästi oma itsesi, ole humanisti!
Tutustu kampanjan verkkosivustoon >>

Kampanjan takana ovat: Kieliasiantuntijat ry, Kuntien asiantuntijat - KUMULA ry, Museoalan ammattiliitto MAL ry, Taide- ja kulttuurialan ammattijärjestö TAKU ry sekä Specia ry.

Seuraa somessa

Kampanjan aktiivisin kausi on syksyisin, mutta keskustelua syntyy vuoden ympäri.

Löydät kampanjan:

Facebookista >
Instagramista >
LinkedInistä >

Tunnuksella #olenhumanisti on keskustelua myös Twitterissä.

Olen humanisti: banneri

 

Taide- ja kulttuurialan ammattijärjestö TAKU on yksi kampanjan taustavoimista. Kanssamme kampanjaa luotsaavat Akavan Erityisalat, Kieliasiantuntijat ry, Museoalan ammattiliitto MAL ry, ja Specia - Asiantuntijat ja esihenkilöt ry.