Viime vuonna lanseeramamme Olen humanisti -kampanja laajenee uusien yhteistyökumppaneiden ja viestintäkanavien myötä. Kampanja nostaa esiin humanistien osaamisen ja merkityksen työelämälle.

Viime syksynä ensimmäistä kertaa järjestetty Olen humanisti -kampanjamme on saanut uunituoreet verkkosivut ja LinkedIn-sivun jo viime vuonna lanseeratun Facebook-sivuston ja Instagram-tilin lisäksi. Myös kumppaniverkostomme on laajentunut kahdella mukaan tulleella järjestöllä.

Löydät verkkosivuilta jo nyt viime syksyisen kampanjamme uratarinat sekä pian myös ajankohtaisia tietoiskuja humanistiselta alalta. Julkaisemme pian tämän vuoden upeiden humanistien inspiroivia uratarinoita, joten kannattaa ottaa kampanja seurantaan ÄN-YY-TEE nyt!

Vuoden 2019 kampanjan aikana humanistit jakoivat uratarioitaan omatoimisesti myös LinkedIn:ssä. Uratarinoiden lisäksi haastamme LinkedIn:ssä työnantajia tunnistamaan organisaationsa tarpeet humanistien osaamiselle ja tunnistamaan myös rekrytoidessa, milloin paikkaan paras valinta olisikin osaaja humanistisella taustalla. Ennen kaikkea rohkaisemme työnantajia ylistämään organisaatioidensa humanistien monipuolista ja joustavaa osaamista.

TAKUn jäsenten yleisin tutkintonimeke on FM. Tänäkin syksynä iso osa 2700:sta opintonsa aloittavasta humanistista ympäri Suomen on taide- ja kulttuurialan humanisteja. Myös monet ammattikorkeakouluissa opiskelleet TAKUn jäsenet ovat humanistisella alalla ja voivat  tunnistaa itsensä tunnisteesta #olenamkhumanisti.

Voit seurata kampanjaa Instagram:ssa, LinkedIn:ssä ja Facebook:ssa ja ladata profiilikuvaasi Olen humanisti -kehykset. Jaa myös oma tarinasi tunnisteella #olenhumanisti. Näin voimme välittää muille myös sinun tarinaasi kampanjamme sivuilla.

Olen humanisti

Vuoden 2019 kampanjan humanisteja:
Professori Jaakko Hämeen-Anttila, Suomen Taiteilijaseura⁠n toiminnanjohtaja Annukka Vähäsöyrinki, Koneen Säätiö⁠n johtaja Anna Talasniemi, Akavan johtava asiantuntija Hanna-Maija Kause, Oulun museo- ja tiedekeskus Luupin tapahtumatuottaja Uula Neitola, Delinguan toimitusjohtaja Katja Virtanen, Tanssin talon johtaja Matti Numminen, Flow Festivalin artistituotannon vastaava Maiju Talvisto ja Finavian tietohallintojohtaja Leyla Akgez-Laakso

 

Olen humanisti -kampanjan järjestävät TAKUn lisäksi Akavan Erityisalat, Kieliasiantuntijat, Museoalan ammattiliitto MAL ja Specia - Asiantuntijat ja esihenkilöt.